לשכת עורכי הדין עתרה לבג"ץ נגד תקנות סדרי הדין החדשות

ישראל רובין No Comments on לשכת עורכי הדין עתרה לבג"ץ נגד תקנות סדרי הדין החדשות

לשכת עורכי הגישה עתירה לבג"ץ נגד תקנות סדרי הדין האזרחי החדשות שיכנסו לתוקף בתחילת השנה האזרחית: "שר המשפטים לא הוסמך להתקין תקנות המהוות הסדר ראשוני שמשנה את שיטת המשפט ושיש בו משום הכרעות גורליות, עקרוניות ומהותיות לחיי הפרט ופגיעה ממשית בזכויות יסוד" | העתירה מבקשת ליתן צווים על תנאי וצו ביניים

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לשכת עורכי הדין הגישה עתירה לבג"ץ נגד שר המשפטים אבי ניסנקורן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הכנסת, וועדת החוקה של הכנסת, בדרישה ליתן צו על תנאי וצו ביניים ולמנוע את כניסתן לתוקף של תקנות סדרי הדין האזרחי החדשות, בתחילת השנה האזרחית.

כפי שפרסמנו לאחרונה כאן בקול חי, משפטנים בכירים מתריעים מפני התקנות מזה זמן רב, בטענה כי הן יובילו להרס המשפט האזרחי, יפגעו בזכות היסוד של גישה לערכאות ובפרט בשכבות החלשות ויעניקו לשופטים כוח לבתי מידתי.

שערוריה: משרד המשפטים משנה את סדר הדין האזרחי; בין הנפגעים: בתי הדין הרבניים

בעתירה מבקשת הלשכה מבית המשפט להורות למשיבים, להתייצב וליתן טעם מדוע לא יעוגנו כל ההסדרים שביקש שר המשפטים להסדיר במסגרת התקנות, בחקיקה ראשית.

לחלופין, מבקשת העתירה, להורות למשיבים להתייצב וליתן טעם מדוע, לכל הפחות, לא יועברו התקנות החדשות לדיון ואישור של ועדת החוקה, חוק ומשפט כתנאי לכניסתן לתוקף.

"בנסיבות העניין, ונוכח מועד כניסת לתוקף של התקנות החדשות אשר נקבע על ידי השר ליום 1/1/2021, בית המשפט הנכבד יתבקש בזאת להוציא תחת ידו צו ביניים המתלה את כניסתן לתוקף של התקנות החדשות, באופן שישמר המצב הקיים, וזאת עד להכרעה בעתירה לגופה. לחילופין, יתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע מועד דיון דחוף בעתירה", נכתב בראש העתירה.

בפתח העתירה, מעלה הלשכה את השאלה "האם בישראל הדמוקרטית, יעלה על הדעת כי שר המשפטים יהיה רשאי לשנות הסדרים ראשוניים ולהפוך מהיסוד, לבדו בחתימתו, את סדרי הדין ואת האופן בו מתנהלים כל ההליכים האזרחיים במדינה, זאת מבלי להביא שינוי מהותי ויסודי זה, לחקיקה על ידי המחוקק הראשי (הכנסת), ואפילו ללא ביקורת, פיקוח ואישור הכנסת באמצעות ועדת חוקה חוק ומשפט".

לטענת הלשכה "שר המשפטים לא הוסמך להתקין תקנות המהוות הסדר ראשוני שמשנה את שיטת המשפט ושיש בו משום הכרעות גורליות, עקרוניות ומהותיות לחיי הפרט ופגיעה ממשית בזכויות יסוד".



0 תגובות